Гугъл Адс – Практически съвети за пърформанс, които няма да прочетете другаде!

Google Ads - дигитална агенция Уебсело

Имало ли е момент, в който сте си казвали: “Абе, тоя Гугъл Адс не работи, какво се занимавам аз и хвърлям пари…”

Не че Гугъл Адс не работи, може би вие не знаете как да го ползвате.

Ето какво – Гугъл Адс е просто инструмент. Инструмент е и Node.js – аз не мога да го ползвам, ала има хора, които вършат страхотна работа с него.

Е, днес ще ви разкажа за рекламната платформа на Гугъл и ще споделя с вас практически неща.

И така, да започваме!

 

Какво точно е Google Ads и как може да ми помогне?

Това е платформата, чрез която Гугъл си изкарва парите като показва реклами на хората. Например, вие сте фирма, дето продава паста за зъби и искате вашите потенциални клиенти да ви намират в търсачката, в разни сайтове, които си партнират с Гугъл, в Ютюб И Джимейл. Няма проблем, можете да достигнете до всички тези хора.

За целта трябва да си направите съответните рекламни кампании, да ги настроите като проучите предварително конкурентите, създавайки си цели през Гугъл Аналитикс и вържете самия аналитикс със сайта си, настроите си микро и макро конверсии, онклик ивенти на сайта и други неща, които ви трябват.

Основните възможности на рекламната платформа на Гугъл са следните:

  1. Реклама в търсачката – когато напишете, например, “паста за зъби” – да излизате там. Ето, като пишех статията, потърсих тази фраза и това ми излезе.
Реклама на паста за зъби, Гугъл Сърч

 

Тези фирми се рекламират в търсачката – Супер! Имайте предвид, че показването ви в гугъл търсене по никакъв начин не е гарантирано. Гугъл търсене е много сложна система, която работи на принципите на търговете в реално време.

Да не мислите, че вие сте единствената фирма, продаваща “паста за зъби”, която иска да се показва там? Много ясно, че има и други фирми! Те се бият за всеки клиент – и който е най-силен, а в случая – най-релевантен, печели битката, постигайки най-високо качество на рекламата, осигурявайки бюджет и достигайки до правилните хора.

Всичко това зависи изцяло от вас, подготовката ви, опита и познанията ви в съответната индустрия.

Впрочем, дори да сте постигнали високо качество на рекламата – това пак не е гаранция, че ще продавате. Да, хора ще влизат в сайта ви, вие ще плащате пари на Гугъл – и толкова.

Има много неща, които трябва или могат да се направят, за да се постигне добър резултат. За целта се иска време, търпение, компетентност, нерви и бюджет!

Препоръчвам ви да прочетете ето тази статия, в която съм обяснил как работят търговете в Гугъл, цък – Гугъл Реклами: Как работи наддаването.

 

Реклама в дисплейната мрежа. Има сайтове, които искат да изкарват пари от Гугъл. Такива са например много новинарски сайтове. Те си правят регистрация в програмата на Гугъл за партньори, която се казва Гугъл Адсенс, и по този начин могат да извеждат Гугълски реклами като съблюдават определени правила.Докато писах тази статия се чудех кой сайт да ви покажа за пример и ето един – bg. Те в момента участват в програмата Гугъл Адсенс, защото им се извеждат банерчета, например това:Банерче и паста за зъбиМежду другото – готино банерче – аз бих го цъкнал.

 

3. Реклама в YouTube – това е втората по големина търсачка в света! Там можете да си пуснете видео или снимкови реклами, например нещо подобно:Реклама в ютюб, реклама в youtube, youtube реклама

Тези реклами могат да се прескочат след като са вървели няколко секунди. Понякога дразнят и нарушават изживяването, а друг път – не, зависи как са ги направили.На мнение съм, че ако ще нарушаваме изживяването на потребителя трябва да му дадем толкова висока добавена стойност, че той да си каже: “Егати, тия тъпаци ми прекъснаха клипа, ама поне си заслужаваше!” 4. Реклама в Джимейл, пощата на Гугъл – намерих страхотно клипче на самите Гугъл, в което много хубаво са показали този рекламен формат. Вижте го, само минутка е:

 

 

 

5. Реклама в партньори по търсенето – има сайтове, които си вграждат гугъл търсачката в системите си. Това са партньори по търсенето и вашите реклами можете да покажете в тези сайтове, ако прецените.

 

6. Гугъл рекламки за Пазаруване – можете да извеждате динамично продукти от вашия онлайн магазин в рекламната мрежа на Гугъл. В България Гугъл не са осигурили кой знае каква поддръжка за това, ала в по-големите страни, например Америка, Германия, Франция и прочее – това работи супер!

Вижте в това клипче от самите Гугъл как можете да си направите Шопинг кампания в платформата им, много е готино и приятно:

 

И така, след като обходихме набързо рекламните формати, преминаваме през ремаркетинга.

 

Какво е ремаркетинг/ретаргетинг?

Ремаркетинг/ретаргетинг е да взаимодействаш с хората, които са посещавали твоя сайт или определени страници от него.

Например, в нашия сайт за пасти за зъби имаме категория “четки за зъбки”, “био пасти за зъби”, “съвети от зъболекари” и други.

Можем на хората, дето са разглеждали “био пасти за зъби” – да ги облъчим с подходящи продукти от тази категория, дето те са разглеждали. Така вероятността да им продадем нещо нараства, нали?

На онези, дето са гледали “четки за зъби” – да им поднесем реклама с подходящи продукти от тази категория, а на “съвети от зъболекари” – да им покажем контакти на местни зъболекари, с които си партнираме.

Въобще, можем да правим много готини и интересни врътки, например да показваме този тип реклами в Ютюб, Джимейл, в партньорите на Гугъл, в самата търсачка през ремаркетинг (това се нарича Remarketing List Search Ads или RLSA) – демек, хората, които са търсили нещо, на тях да им покаже определен тип реклама. Абе – готино е!

 

Разлика между ремаркетинг и ретаргетинг

Ремаркетинг/Ретаргетинг (разлика няма, едното е терминология на Фейсбук, а другото на Гугъл) – важно е да се ползва понеже над 95% от хората, които влизат в сайтовете ни – те не купуват продуктите ни. А най-трудното и скъпо нещо във всеки бизнес е да привлечеш нови клиенти или да предизвикаш интерес към продукта или услугата си.

Затова, щом тия хора вече са взаимодействали със сайта ви – върнете им жеста, взаимодействайте и вие с тях! Пускайте им готини оферти на ремаркетинг, отстъпки, промо кодове, поднасяйте им полезна информация, въобще – бъдете супер готини и релевантни! И не бъдете нахални!

 

Как да подберем ключови думи за Гугъл Адс?

За да сме ефикасни – хубаво е да направим анализ на ТОП конкурентите, да видим кои ключови думи и фрази ползват те, после да ги изследваме в инструмента за проучване на самия Адуърдс, ето това имам предвид:

Планиране на правилните ключови думи

И когато сме готови – да стартираме първата си кампания.

Има няколко начина да организираме ключовите си думи в гугъл адс, например:

  • Точно съвпадение [паста за зъби] – рекламата ще се показва, когато някой напише това между скобите 1:1 или с много близка вариация.
  • Съвпадение по фраза “паста за зъби” – рекламата ще се показва, когато някой напише фразата, ама преди или след нея може да има други неща, например “детска паста за зъби”, “смотана паста за зъби”, “паста за зъби за кучета” и така нататък.
  • Широко съвпадение с модификатор +паста +за +зъби – тук думичките от нашата фраза може да са разместени и рекламното ни каре пак ще се покаже, например “зъби паста хубава”, “зъби паста жени”, “био паста за зъби”.
  • Широко съвпадение, изписвайки: паста за зъби. Това е най-широкото съвпадение, което води огромен трафик, който най-често конвертира по-слабо, защото не е в такава степен релевантен. Пускайте такъв тип кампании, ако имате много пари за харчене, искате да вземете целия трафик в нишата и не ви пука колко ще ви струва това. С други думи – това е подходящо за брандиране.

Ние обикновено се придържаме към първите три опции като за всяка отделна кампания преценяваме кое и как да стане.

 

Добавяйте негативни ключови думи!

Това са ви нещо като филтри на самата кампания. Да речем, че продавате паста за зъби само за хора. Ако вашата фраза е +паста +зъби , тогава рекламата ще се изведе и при написване на паста за зъби за кучета.

Нали не искате да излизате на кучета? Тогава, написвате кучета в съответните негативни ключови думи. И никога няма да се покажете на това търсене – стига да сте го настроили как трябва!

Внимание – за да се оправи една кампания от лошия трафик, има да се занимавате доста с тия ключови думи. Понякога е досадно ама трябва да се направи – защото се вдигат запитвания и продажби!

 

Как да пишем посланията в рекламите ни карета?

Вижте това например:

iphone реклама

Търсех си айфони и се изведоха тези реклами. Когато правя реклами се стремя да давам стойност на потребителя – да му кажа какво ще получи, какъв проблем ще му реша, да го квалифицирам през цената и да му предложа все неща, които наистина са му полезни. Това дърпа потребителите при мен.

Има много интересни тактики за правене на такъв тип послания и заглавия, и ви препоръчвам да прочете тази ни статия, “Как да пишем Убийствени Заглавия още днес!?!”

Препоръчвам в рекламното каре да има 5 неща:

  • Оферта.
  • Ползи.
  • Свойства.
  • Цена.
  • Призив за действие.

 

Примерни призиви за действие са: “Вземи безплатна консултация сега”, “Поръчай сега””, “Вземи веднага”, “Тренирай с отстъпка”, “Включи се в курса” – винаги трябва да е конкретна полза за клиента.

Още, когато описвате някаква полза, уверете се, че тя е добре разяснена в лендинг страницата, където пращате вашия клиент.

Лендинг страница е мястото, където потребителят “Каца” (ленд, лендинг), когато цъкне на рекламата.

Ако вие продавате зелки в сайта си, а в рекламата сте писали – “Поръчай паста за зъби сега” – това е неадекватно послание. Потребителят очаква да види пасти за зъби като влезе в тази страница, а не зелки.

Освен това може гугъл да ви спрат рекламата, защото не предлагате това, което твърдите, че има на страницата.

 

Как да тестваме какъв тип кампании работят за нас?

Чували ли сте за тъй наречените Алфа/Бета кампании? Ето каква е идеята – някои от вашите ключови думи или фрази ще се представят добре, а други няма да носят полза – така стоят нещата и за да се установи кое работи, и кое не работи – трябва да се съберат съответни данни от конверсиите, микро или макро конверсии (за това в следващия абзац), и въз основа на тях да направите преценката си.

Микро конверсиите са действия от значение за бизнеса ви, ала все пак такива, дето не са първостепенни. Например, потребители, които са разглеждали поне 5 страници в сайта – значи са цъкали и по някакъв начин са ангажирани.

Или пък потребители, които са ползвали търсачката на сайта, или пък са се регистрирали да получават мейли.

Много по-силни сигнали са добавянето в количката на онлайн магазин, купуване на продукт, изпращане на запитване и обаждане по телефона – това са вече макро конверсии.

 

Вие трябва да измерите коя част от кампанията ви генерира микро или макро конверсии.

Ефикасните фрази отиват в алфа кампанията, която консумира към 70% от бюджета. Неефикасните ги спирате. Отделяте 30% от бюджета или по-малко – зависи на какъв етап сте и как се представя кампанията ви, и с тия пари тествате нови неща, например нови рекламни карета с разни ключови думи – за да видите кое ще върже.

Би било голяма глупост да тествате всичко с целия си бюджет и цялата си кампания, особено като работи добре, нали? Това дори може да ви коства клиента… а с това и почивката на някой остров. НидейтИ го праЙтИ!

 

Ползвайте редактора Google AdWords Editor за масови промени!

Това е софтуерен продукт от Гугъл, с помощта на който можете да правите масови промени – много е удобен и пести невероятно много време!

Искате ли да промените заглавието на 500 единични реклами с няколко клика за 5 минути? Няма проблеми!

Сега, тук няма да задълбочаваме в редактора – ето официално клипче от самите гугъл, където те представят 11-та версия:

Впрочем, оттук можете да дръпнете най-новата версия и да прочетете повече за нея: https://ads.google.com/home/tools/ads-editor/

С помощта на този инструмент можете да управлявате и много клиентски акаунти наведнъж. Въобще – страхотно удобство за агенциите. Евала, Гугъле!

 

Какво да направя, за да бъде моята реклама най-евтина, най-добра и на най-горна позиция?

Трябва да постигнете колкото се може по-висок качествен резултат – качествена и много добра реклама, която заема максимално място, дава ползи на клиента, в описанието ѝ са въведени ключови думи или съответните фрази, по които рекламираме, много добра лендинг страница и страхотно потребителско изживяване в лендинг страницата!

Също така – трябва да сте осигурили и съответния бюджет. Оттам насетне – следете кои реклами реализират най-голям брой кликвания и CTR – и натискайте там!

Ако увеличите релевантността на вашите реклами, кликаемостта и имате бюджет – вероятността да бъдете на топ позиция е много по-голяма, и ще плащате по-малко пари за реклама! Не казвам, че е толкова лесно да се постигне – всичко става със здраво бачкане, четене и опит!

 

Как да изчислите стойността на запитване или продажба?

Много фирми не правят тия сметки и не са наясно дали са на плюс, или на минус при разработена кампания.

Например, получили сте 10 обаждания от клиенти.

  • От тези 10 обаждания – трима поръчват. Имате 30 % конверсии при това положение.
  • Да приемем ,че при всяка поръчка изкарвате по 500 лв. Това значи, че имате общо 1500 лв оборот.
  • Като разделим тези 1500 лв на 10 запитвания се получава, че всяко запитване ви носи по 150 лв.

 

Как започвате вашата рекламна кампания, с какъв режим е тя?

В Гугъл Реклами имаме различни режими – ръчен, полу-автоматичен и автоматичен.

Винаги препоръчвам да пускате рекламата в ръчен режим, да постигнете добри показатели на ключови думи, да ги оптимизирате, да прецените кое работи и кое не работи, и когато сте изчислили при каква цена на ключовите думи сте на нула и каква цена ви е необходима, за да излезете на печалба – да сметнете подходящата цена за придобиване на клиент, да пуснете автоматичен режим (CPA), при който можете да ползвате машинното обучение на Гугъл и да постигнете СТРАХОТНИ неща!!!!!!!!

Преди да стигнете дотам – имате СТРАШНО МНОГО РАБОТА!

А ето накратко по-често ползваните режими:

  • Manual Bidding.
  • Manual Bidding Enhanced.
  • CPA.
  • Maximize Clicks.
  • Maximize Conversions.
  • ROAS.

Аз харесвам най-много първите три. Готини са. И другите са много полезни при конкретни ситуации.

Въобще – за всяка кампания, в зависимост от целите, следва да съобразите кой режим да ползвате.

Всеки от тези режими има своите предимства и недостатъци. Трябва да знаете силните и слабите им страни, за да вземете правилно решение.

 

Как да си сметнете цената за придобиване на клиент (CPA)?

  • Имате 1000 посещения.
  • Средната цена на клик ви е 1 лев.
  • Имате 30 продажби.
  • Изхарчили сте 1000 лв.
  • Цена/Конверсии = 1000*1 лев/30 продажби = 33.33 лв
  • Тази стойност, 33.33 лв е и цената за придобиване на клиент, усреднената.

Ако при такава стойност сте на минус и например ползвате автоматичен режим през CPA, oпитайте се да сложите друга, по-ниска стойност за придобиване, например 26 лв. При това положение може да имате по-малко запитвания, обаче да излезете на печалба, което май е по-важното, нали?

 

Фронтенд и Бекенд приходи – какво са те и как да ги сметна?

Много често рекламодателите в Гугъл правят следната грешка, която ще обясня по-долу чрез пример.

Плащате 100 лв и довеждате 100 човека в сайта си при цена на клик от 1 лв. 10 от тия хора изпращат запитвания, следователно вашата цена за придобиване на клиент е 10 лв. И конверсионният ви рейтинг е 10%.

От тези 10 запитвания двама поръчват.

Така че конверсията от запитване към клиент ви е 20%.

Харчите 100 лв да докарате всъщност двама клиенти. Цената за придобиване на клиент е 50 лв.

Ако средно един клиент ви носи 250 лв, това означава, че имате 500 лв приход.

Възвръщаемостта е смятате като извадите от оборота, който е 500 лв, броят конверсии по разхода за тях, тоест 2*50, и се получава 500-100 = 400 лв или 400% (100 лв вложение, 500 възвръщаемост) .

Бекенд приходите ги смятате по следната хитра формула, и тя се нарича дългосрочна стойност на клиента.

Например, за 2 години този клиент, усреднено, ще направи още 3 транзакции по 250 лв, това са ви 750 лв, нали така?

250*3 = 750 лв, да, така е!

Значи, нашите фронтенд приходи са 400 %, а бекенд приходите са 750 – 50 лв (цена за придобиване на 1 клиент) = 700 лв, което са 1400%, нали така? 700/50 = 14*100 = 1400%.

Най-готината тактика е да се научите да придобивате клиенти на нула, тоест да не сте на минус във фронтенд приходите, а ако и тогава сте на плюс – още по-добре! А след това да “пердашите” големи печалби в бекенд приходите. Това ще ви позволи да разгърнете бизнеса, да увеличите заплатите на хората си, да им купите по една нова спортна кола и да ви заобичат, самарянино!

И така, да поговорим сега и за дисплейната мрежа на Гугъл.

 

Дисплейна мрежа на Гугъл

Тя обхваща мрежа от над два милиона уебсайта с високо качество.

Дисплейната мрежа се отличава с няколко различни типове потребителски групи, например:

  • In-market аудитория – оглеждат се за продукт или услуга, които да купят – в настоящия момент.
  • Ключови думи – покажете рекламите си в сайтове партньори на Гугъл, които съдържат специално отбелязани от вас ключови думи.
  • Теми – покажете рекламите си в сайтове на определена тематика.
  • Афинитет – хора, които имат дългосрочен интерес по определена тема.
  • Местоположение – показва рекламите на хора, които посещават определени сайтове.
  • Персонализирана аудитория по афинитет – създаване на аудитория от хора с определен потребителски интерес. Например, създаване на аудитория от хора, които създават определен тип сайтове.

 

Как да подобрите ефикасността в дисплейната мрежа?

Изключете показване на реклами в мобилни приложения – често хората кликват върху тези реклами без да искат, при което вие плащате допълнителни пари, без да получавате стойност.

Извеждате ли рекламите си в новинарски сайтове, например NYTIMES, Hufposts, Wallstreet Journal CNN, Forbes – има ли смисъл да присъствате във всичките страници на тези сайтове? Показвайте рекламите си там, да, само че в страници, които са свързани с тематиката на вашия бизнес.

Това може да стане като въведете ключови думи в дисплейната реклама – ако например въведете “паста за зъби” в дисплейната мрежа – рекламите ви ще се показват в съответния сайт, само на страниците, съдържащи тая фраза. Много по-добре, нали?

 

По какъв друг начин можем да настройваме рекламата в Гугъл Реклами?

  • Настройте рекламата си по възрастова група – на каква възраст са вашите най-добри купувачи – 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55-64, 65+ или друга?
  • Мъже или жени са вашите купувачи?
  • През кои дни купуват хората?
  • През кои ключови думи или фрази?
  • През нова кампания ли купуват, или през ремаркетинг?
  • В кои часове купуват хората?
  • От кои градове?
  • От Гугъл търсачката или купуват или от мрежата с партньори в търсенето в Гугъл?
  • И много, много други.

 

Как да преценя дали рекламата ми се представя добре?

Наблюдавайте най-вече каква е оценката, качествения резултат, на ключовите думи; наблюдавайте CTR; микро конверсии и макро конверсии; дял от импресиите, който взимате; средна цена на клик; средна позиция при извеждането на вашата реклама.

 

Качественият резултат е особено важен, защото:

  • Оценка 10 – плащате 50% по-ниска цена.
  • Оценка 9 – плащате 44% по-ниска цена.
  • Оценка 8 – плащате 37% по-ниска цена.
  • Оценка 7 – плащате 28% по-ниска цена.
  • Оценка 6 – плащате 16% по-ниска цена.
  • Оценка 5 – плащате нормалната цена.
  • Оценка 4 – плащате 25% повишена цена.
  • Оценка 3 – плащате 67% повишена цена.
  • Оценка 2 – плащате 150% повишена цена.
  • Оценка 1 – плащате 400% повишена цена.

Тъй че – във ваш интерес е в средносрочен и дългосрочен план да създавате колкото се може по-качествени кампании, групи, послания, ключови думи, лендинг страници с добър копирайтинг, рекламни разширения и всички най-добри практики!

 

Как да избера ключови думи, които да са по-ефикасни?

Да приемем, че продавате “обувки”. Рекламирате се с думата “обувки”. Вие обаче имате само спортни обувки, а когато някой напише “обувки” – не е ясно какво точно е намерението му – спортни ли търси, официални, дамски, мъжки, детски, чехли, ботуши, ръчна изработка или нещо друго?

Също така – не е ясно дали човекът иска да купи или пък само проучва?

Може би иска да разбере история на обувките, да разбере какви са разликите между различните размери обувки и прочее. Това са много важни неща.

При избора на ключова дума или фраза бъдете колкото е възможно по-конкретни – по този начин ще достигнете до правилните хора, които са по-склонни да конвертират, тоест да направят поръчка или запитване.

 

Как да подобрим нашата лендинг страница?

Подобряването на лендинг страницата е важно за поевтиняването на рекламата, както и за подобряване на качествения ѝ резултат.

Ето някои конкретни стъпки:

  1. Уверете се, че съдържанието е релевантно с рекламното каре. Ако на рекламното поле пише нещо, на лендинг страницата то следва да се потвърждава, обяснява и задълбочава. В лендинг страницата бъдете много конкретни. И добавете призив за действие.
  2. Бъдете ясни, конкретни и внушавайте доверие. Добавете отзиви от други хора, с които сте работили. Споделете информация за бизнеса си, обяснете какво правите, как го правите, от колко време и какво могат да очакват от вас хората. Обяснете продуктите или услугите си преди да карате хората да попълнят каквито и да било форми. Направете така, че за хората да е много лесно да изпратят запитване или да се свържат с вас. Ако търсите лична информация от потребителя, обяснете много ясно за какво ви е нужна тази информация и какво ще правите с нея.
  3. Сложете ССЛ сертификат на сайта си за сигурна комуникация.
  4. Навигацията ви следва да бъде лесна и удобна по всички устройства, които ползвате!
  5. Направете вашата лендинг страница съвместима с технологията “Забързани Мобилни Страници” на Гугъл, позната още като AMP (Accelerated Mobile Pages).
  6. Страницата трябва да зарежда МНОГО БЪРЗО! Никакво бавене и въртене на иконката горе в браузъра.

 

Как да тествам дали лендинг страницата ми ще продава след промяна по нея?

Има инструменти като например Google Optimize, Unbounce, Lead Pages, Clickfunnels – можете да направите така, че половината от посетителите ви да отиват в едната от вариация – така ще имате база за сравнение кое се представя добре и кое зле!

Ето някои неща, които можете да тествате в лендинг вариацията: заглавие, призив за действие, видео, цвят на бутона за призив за действие, съдържание, форми за попълване (кратки и по-разширени).

Интересна идея е да тествате и миниатюра на видео.

Кои са петте най-често допускани Грешки В Гугъл Реклами?

  1. Не си свързвал Гугъл Реклами с Гугъл Аналитикс. Ако Гугъл е двигателят на колата, Аналитикс е таблото. Да караш без табло е опасно, защото не можеш да видиш каква е скоростта, работи ли всичко изрядно в колата, и прочее.
    Аналитикс ни дава изключително ценни потребителски данни, с които да работим!
  2. Негативни ключови думи – трябва да се добавят, за да се изчисти трафикът.
  3. Дръжте мрежата за търсене и дисплейната мрежа отделно, защото поведението на потребителите в двете платформи е твърде различно и оптимизацията протича по различен начин. Създавайте ВИНАГИ отделни кампании за мрежата за търсене и дисплейната мрежа.
  4. Избягвайте ключови думи с широко съвпадение (broad match) – те са твърде общи и харчат много бюджет. Може да са добра опция, ако целта е брандинг.
  5. Ползвайте разширения в Гугъл Адс, за да покажете вътрешни страници в сайта си, промоции, местоположение, ползи за клиента, телефонен номер и други важни неща.

 

Прочетете още:

А може би търсите Google Ads агенция за управление на PPC  реклами? Изпратете запитване и ще се свържем с вас.